fredag 31 juli 2009

Det blir bättre

Jag var hos doktorn idag igen. Blodtrycket nere på hälsosammare 130/85. Fast med starkare mediciner då... Kolesterol och alla andra tänkbara blodtester var toppen. Blodsockret dock bara godkänt, inte mer. Måste skärpa mig med motionen och maten, även om doktorn inte sa något om det. Jag vet ju ändå. Passade på att be om recept på astmamedicin till mig själv och till sonen också. Funkade hur bra som helst. Inga problem där inte. Skönt när det funkar så lätt och ändå upplever att det sköts professionellt.

Sonen har haft en kompis på "sleep over". Klockan halv tre var jag uppe och sa till dem att släcka och sova. Själv hade jag väl sovit i fyra timmar vid det laget så jag blev inte så lite förskräckt när jag vaknade av att de låg och pratade mitt i natten. På morgonen gnällde kompisen över kvaliteten på frukosten som de fick plocka fram själva. He, he. Ja, plockar man inte fram mer än vad de gjorde så blir frukosten ganska torftig, det erkänner jag gärna. Men det fanns gott om frukost om de hade ansträngt sig lite, så särskilt dåligt samvete har jag inte.

Häckklipparna är HÄÄÄÄR! Fantastiskt! Jag satt här och var orolig i 45 minuter på morgonen innan de dök upp lite lagom försenade. Sedan vet man väl inte om de tänker göra färdigt allt. Men, men. Jag lovar att ta bilder och rapportera så fort jag kan. Det jag sett hittills är i alla fall lovande och jag håller nu tummarna för resten av dagen. Tanken är att de ska laga hålet i stenläggningen också.

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)