torsdag 1 juli 2010

Jag har varit i Barcelona

...på ICED-konferens (konferens för pedagogiska utvecklare). Presenterade ett "paper" tillsammans med en kollega och min chef. Gick jättebra, förutom att jag glömmer varenda engelskt uttryck när jag blir nervös. Som gammal rutinerad lärare blir jag inte särskilt nervös när jag ska prata inför folk annars. Men, men. Det är annorlunda när man måste göra det på ett språk som man inte behärskar. Det är andra gången på två månader jag utsätter mig för denna tortyr. Förra gången var i London. Jag vill faktiskt utvecklas och få utmaningar, även om just det här äventyret verkligen kostat på. Nu är det gjort i alla fall.

Maken, ungarna och hunden hade nog saknat mig lite i alla fall. Maken har varit på jobbet, men både ungarna och hunden har varit som iglar på mig under hela dagen.

Har försökt jobba undan lite räkningar mm inför semestern. Och så vill man liksom få avslut på saker som hänger över en. Hade lovat skicka choklad till Fru Venus. Gick ut stenhårt för att ääääntligen göra det. Tills jag kom att tänka på värmen. Här har varit 32 grader i skuggan idag. Hur mår choklad i värme? Inte bra... Så jag får nog skicka den när det börjar bli lite svalare igen.

I morgon måste jag städa och ta hand om tvätt. Vi får Sverigebesök på lördag. Det ska bli jättekul. Sedan bär det av till Sverige. Jag längtar hem!

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)