lördag 28 juni 2014

Men först en hederlig semester

Innan vi flyttar hem för gott (?) ska vi på semester i hemlandet. Åker imorgon och landar i Skåne på måndag morgon. I år ska vi både fira svärföräldrarna som varit gifta i 50 år och mina föräldrar som båda fyllt 70 år. Sedan ska vi försöka hinna med att titta på hus också. Jag har fasat för att det skulle bli precis så här den dagen vi skulle flytta hem - dvs hemflytt med mindre än två månaders varsel. Hur hinner man med att både skaffa jobb och köpa hus på så kort varsel??? Okej. Jobbet för min del är fixat. "Bara" boendet kvar nu och makens signatur på sitt kontrakt. Man kan inte annat än hoppas att det löser sig lika snabbt!

3 kommentarer:

  1. Ojoj...Det var snabba papper! Ska ni bo i Skåne? Jag blir så klart nyfiken. Himla fräckt. Jag har tittat på din blogg och undrat hur du har det men nu förstår jag att du haft lite funderingar ...:P Berätta...berätta!! :)
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  2. OJ! Snabba ryck. Började undra vart du tagit vägen eftersom det varit rätt tyst här.
    Nu försvinner du från Tyskland...
    Jag vet att hemmafrulivet inte varit det lättaste för dig. Har själv levt det i 20 år och vet hur det är.
    Nu flyttar du nästan till mina gamla hemtrakter (är Eskilstunatjej) och jag önskar dig lycka till med flytt och jobb. Det fixar du. Man är alltid livrädd inför nya situationer. Har själv börjat ett "enkelt" jobb i macken tvärs över gatan och är livrädd inför nya problem som ska lösas. Men det blir bra.
    Hoppas du fortsätter blogga och berättar hur det är i Sverige.
    Kramar
    Elle

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)