söndag 31 maj 2009

Föräldrarna på besök

I fredags kom mina föräldrar hit igen. De var här under jul och nyår också, för att hjälpa oss att komma på plats. Kontrasterna blir ganska stora. Så här upplevde/upplever vi det:

DÅ: Kallt hus - NU: Varmt hus
DÅ: Mörkt tidigt - NU: Ljust sent
DÅ: Vilsekomna - NU: Etablerade
DÅ: Trötta - NU: Pigga
DÅ: Letade bil - NU: Inköpt och inkörd bil
DÅ: Flyytlådor och kaos - NU: Ganska så i ordning faktiskt... ;-)

Det är roligt att få rå om sina föräldrar. Ja, jag uppskattar det verkligen. I fredags kväll grillade vi och satt uppe sent och bara pratade. Igår var vi på marknaden i Nivelles och handlade på oss lite god mat till lunch. Sonen drog iväg på födelsedagskalas på eftermiddagen. Han skulle få köra gocart inne i Bryssel. Själv drog jag med mamma och pappa till en jättemysig konstutställning på gatan Chemin des Baraques. Alla boende på gatan upplät sina garage, hus och gårdar till olika konstnärer som där kunde ställa ut sin konst. Jag tyckte att själva att själva arrangemanget var det absolut häftigaste, men konsten i sig var kanske inte världens aha-upplevelse. Bäst gillade jag en konstnär som gjorde grafiska tryck. Fantastiska flerfärgstryck med olikformade plåtar. Dottern och maken åkte på en egen liten utflykt under tiden vi var i väg och kollade in konsten.

Idag har sonen och maken spelat golf. Jag, dottern, mamma och pappa åkte till loppmatknaden utanför Carrefour. Pappa och jag hittade världens häftigaste lampa för "endast" 500 €. Vi köpte den inte, men drömmer lite om vad man skulle kunna göra av den. :-) Sedan åkte vi ut till golfklubben och åt mat tillsammans allihop. Vi åt Gordon Blue och det var jättegott. Ungarna tog Spagetti Bolognese.

Just nu ligger dottern och tjurar ute på gräsmattan. Hon vill åka på Tivoli i Tervuren. Det är jättesynd om henne om hon inte får åka dit...

Fredagens fynd:
  • Kameran är återfunnen! Den låg i makens jobbryggsäck, som både han och jag letet igenom flera gånger.
  • Min necessär, som inte alls var glömd på hotellet i Liege, utan var duktigt uppackad och lagd i badrummet på "hemlig" plats.

Kan inte fatta hur vi missat dem. Några superletare är vi tydligen inte någon av oss... He, he.

2 kommentarer:

  1. Å vilka fina bilder, inte utan att man blir sugen på att komma ner och hälsa på!

    SvaraRadera
  2. Du är så himla välkommen! Blir det i oktober nu då?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)