lördag 24 oktober 2009

Lördagsmorgon

Ligger fortfarande i sängen, med datorn i knät. Jag har kollat fotbollstider åt sonen och han har sin sista match för säsongen idag. Tyvärr har han haft feber under natten och jag vill inte låta honom spela. Själv vill han absolut göra det... Har inte bestämt mig för hur vi ska göra ännu. Men det är inte hälsosamt att springa ute i kylan med kortbyxor och spela fotboll med feber i kroppen. Eller hur?!

Internationella paraden var en fantastisk upplevelse! Hur häftigt som helst med över 40 deltagande länder. Alla paraderade in på ett podium till egenvald landsmusik. Svenskarna hade "Waterloo" med ABBA förståss. Efteråt blev man bjuden på mat, kakor, godis. vin och sprit från de olika ländernas stånd. Jag och maken åt mat och drack alkoholstinna drycker från Filipinerna, Etiopien, Tanzania, Australien, Sydkorea, Storbrittannien, Norge, Finland och Irland. Vi är inte särskilt hungriga ännu...

Idag bär det troligen av till den märkliga staden Louvain-la-neuve. Beror förstås på hur sonen mår och hur vi kan passa ihop det med dotterns besök hos sin kompis. De ska göra slime (slibbigt slem) tillsammans med kompisens mamma som är kemist. Häftigt va?

Nu måste jag släpa ut hunden som måste vara JÄTTEkissnödig???!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)