torsdag 22 oktober 2009

Torsdagsmorgon

Dottern gjorde sin missade läxa under frukosten. Inte de mest optimala omständigheterna precis. Fastän vi gjorde massor av läxor igår när hon hade en ledig skoldag, "lyckades" hon glömma en av dem. Jag frågade ändå extra om hon hade något mer, men nej det hade hon inte... Hon är så himla duktig, men det verkar vara lite oordning i huvudet just nu. Och värre kommer det väl att bli. Suck.

Nu på morgonen ska jag ut och och ta en hundpromenad med två brittiska mammor. Det är jättebra, för då kan jag öva min engelska. Mitt största problem är faktiskt att jag inte hör riktigt bra, så ibland får jag gissa vad de säger. Mina svar kan därför bli lite "Goddag yxskaft". Oj vad de skrattar! Men faktum är att jag tycker mig förstå det mesta. Blir det för jobbigt stänger dock hjärnan av.

Vid elvasnåret ska jag åka på lunch in till Bryssel tillsammans med en svensk mamma. Hon hämtar upp mig med sin bil eftersom jag fortfarande inte vågar köra motorväg (i Belgien vill jag tillägga). Vet inte exakt vart hon ska ta mig - det är en överraskning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)