torsdag 24 juni 2010

Första dagen på sommarlovet

Ja, det är det för alla barn som går på St Johns International school i alla fall! Ungarna och jag har bara försökt att njuta av den insikten idag. Vi har ätit lite lunch på stan och städat/tvättat bilen. Kivats och bråkat en liten stund... och snart är det dags för kvällsmat.

Ikväll kommer maken hem efter sin Sverigeresa. Skönt, för nu har jag fist färdigt (refererar till gladmymlans kommentar i mitt förra inlägg) i min ensamhet ;-)

Börjar bli dax att fundera på hur vi ska fira midsommarafton. Hmmm. Det kommer tack och lov över en svensk familj på kvällen, så vi slipper bli ensamma. Annars låg det ganska bra till. De flesta expatriater reser hem till Australien, USA, Kenya, Grekland, Brasilien, Tyskland och Sverige... Vi ska också åka till Sverige, men tyvärr blir det bara över två veckor. Sedan får vi trampa Waterloomark oavsett vi vill eller ej. Men just nu känns det ganska okej. Får se hur det känns längre fram i sommar.

1 kommentar:

  1. Skönt att barnen äntligen får sommarlov! Er midsommar blir säkert bra, familjen är ju viktigast :-) Underbar kommentar jag fick, det där om "tros-tälten" :-D Ha ha ha...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)