onsdag 19 september 2012

Detta har hänt...

Okej, jag vet att jag varit lite slö på bloggen. Det blir jag oftast när jag inte känner mig så uppåt. Jag är ju ganska bra på att beklaga mig även när jag mår bra, så ni kan ju bara föreställa er hur det skulle sett ut när jag verkligen tycker att saker är botten. Tro nu inte att jag inte gjort något bara för att jag varit lite låg. Näpp. För här kommer en kort summering:
  • Maken och jag var på vinprovning på Designhouse Stockholm inne i Frankfurt förra torsdagskvällen. Där provade vi Rieslingviner som jag blev ännu mer kär i än tidigare. Rieslingdruvan förtjänar verkligen ett bättre rykte och faktum är att tyska viner är på frammarsch igen, efter lågvattenmärkena så som Liebfraumilch och Blue nun med extratillsatt socker.
  • I fredags kom två väninnor hit från Sverige. Vi shoppade intensivt (lät "plasten" jobba...), åt och drack gott i dagarna två. De flög hem på söndagsmorgonen med resväskorna fulla av fynd. Bara så att ni vet - jag är ett JÄTTEBRA sällskap när man vill spendera pengar!;-)
  • På söndagen åkte så min man och jag åter på en liten vinresa, till en privat vingård en timme bort. Där var det höstfest och vi åt god mat, goda bakverk och fick en traktortur runt vinfälten. På väl valda platser hoppade vi av traktorvagnen, blev bjudna på vin och fick samtidigt smaka på samma sorts druva. Sedan var vi med på en liten exklusiv vinprovning nere i vinkällaren. Där bjöds exklusiva viner med väl utvalda snacks som tillbehör. Under en halvtimme bjöds vi på den ena smaksensationen efter den andra. Det var verkligen en fantastisk upplevelse! Innan vi åkte hem fyllde vi bilen med vinflaskor. Det blev Schwartzriesling, Cuvée, Sekt, Secco och Rieslingvin - 16 flaskor för 75 €. Inte illa pinkat va?
  • Igår blev jag förkyld. Suck.
Vad har mer hänt? Jo, det har blivit höst. Det kan man inte minst se på våra morgonpromenader.
Frankfurt 19 september kl 08.25 2012
Buzz letar hundgodis medan jag sitter på en bänk och solar mig (iförd fleecejacka) halv nio på morgonen.
Nu ska jag bli lite mer aktiv på bloggen igen hade jag tänkt mig. Får se hur det går med det. Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Ojojoj nu imponeras det stort her får jag säga!
    16 flaskor! Hämtar hakan på golvet 🔥😱🎶
    Det lät underbart på vinprovningen!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)