torsdag 10 december 2009

Det lackar mot jul

Snart har vi varit här i Waterloo ett helt år! Oj vad fort det har gått. December månad har rusat iväg. Den 6:e december firade vi Sinterklaas och delade ut paket (choklad och Speculoos) från Swarte Piet tidigt på morgonen. Jag hade varit uppe i ottan och tänt en eld i öppna spisen, tänt en massa levande ljus och dukat fram en fin frukost. Sedan öppnade vi paket, pratade och åt. Riktigt, riktigt mysigt.Igår var jag på luciafirande i skolan. Det var säkert 50 stycken skandinaviska barn i åldrarna 2-18 år som deltog i luciatåget. Hela arrangemanget var helt fantastiskt. Det slog mig att Lucia faktiskt är något väldigt speciellt. Jag älskar luciafirandet och det kändes lite speciellt att vara svensk denna morgon. Visserligen var firandet några dagar för tidigt här i Belgien, men det berodde på att så många elever har slutterminsprov sedan. För tillfället sitter jag och skriver på min slutrapport. Det börjar kännas som att det skulle kunna gå att få ihop den. Men det är fortfarande mycket, mycket jobb. Tack och lov har mamma hjälpt till med att korrekturläsa. Tur att man kan få lite hjälp då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)