söndag 14 november 2010

Buzz antar utmaningen

Buzz har blivit utmanad av Zelda och Nemi (två powder puffar som bor hos Åsa Nilsonne) att svara på följande frågor och nu antar vi den både Buzz och jag:

4 tv-program jag brukar se

Buzz:
Jag ser alla program/tv-spel som visas på rutan under förutsättning att jag får ligga inklämd i soffan mellan alla människor i min flock.

Jag:
Hm. Vi har ingen svensk tv här i Waterloo. Vi har bara franska och flamländska tv-kanaler. De franska kanalerna som dubbar ALLT går fetbort, då jag inte läst franska. Flamländska kan gå an ibland. Då ser jag intelligensbefriade program som belgiska Topmodel, Bonde söker fru... Man måste inte förstå så mycket språk då.

4 saker jag har gjort idag

Buzz:
  1. Firat min mattes 42-årsdag med frukost på sängen! Det bästa med det var att jag för en gångs skull fick hoppa upp i sängen, vilket jag aldrig får annars. Myyys.
  2. Rävsovit i mattes säng för att slippa gå ut i regnet. Först kl 11 släpade de ut mig för att gå en 20 minuter lång promenad i ihållande regn. Brrr.
  3. Gått igenom vattenpölar som om jag aldrig gjort något annat (PS. Förut försökte jag desperat hoppa från den minst blöta fläcken till den andra, men jag börjar visst bli riktigt hundlik nu för tiden ;-))
  4. Fått mitt dentastick som jag jagar och kastar runt med varje förmiddag. Äter den gör jag först senare på dagen.
Jag:
  1. Fått frukost på sängen eftersom jag fyller år.
  2. Öppnat massor med paket. Fick bland annat en webbradio så att jag kan börja lyssna på SVENSK radio!!!
  3. Gått ut med hunden.
  4. Kokat kaffe.

4 saker jag längtar efter

Buzz:
  1. Sommar
  2. Värme
  3. Vattentät och varm overall (alternativt päls skulle inte sitta så dumt)
  4. En lekkamrat som förstår mitt språk. Jag har aldrig träffat en annan chinese crested. Åtminstone inte tillsammans med min nuvarande matte. Jag tror att en likasinnad kanske skulle liva upp min tillvaro ytterligare.
Jag:
  1. Släkt och vänner hemma i Sverige
  2. Kylskåpskall Marabou choklad
  3. En svensk dagstidning
  4. En fröjdeful jul
4 saker på önskelistan

Buzz:
  1. Att slippa frysa
  2. Att bara få äta goda matrester och slippa det där trista torrfodret
  3. Att få clementiner varje dag. Mums! :-)
  4. Att få springa lös oftare, d v s mer än en gång per dag
Jag:
  1. Att familjen får må bra förstås
  2. Att tappa några kilon
  3. Att få klippa mig i någon fin frisyr
  4. En cool sportbil så att jag kan fila på min image...

4 saker jag avskyr

Buzz:
  1. Regn
  2. Regn
  3. Kyla
  4. Gubbar med käpp. Min matte tror att jag blivit slagen någon gång. Hon skulle bara veta...
Jag:
Här vill man ju skriva om alla orättvisor i världen, svält, krig och eländiga sjukdomar. Men jag väljer en lite mindre allvarlig inriktning.
  1. Att behöva dra fram Buzz när han gömmer sig under bordet för att slippa gå ut.
  2. Att att inte bli förstådd på grund av att jag själv inte behärskar språket.
  3. Den belgiska trafiken
  4. Att sova dåligt

Jag tror tyvärr inte att jag har så där jättemånga aktiva läsare på min blogg men skulle ändå vilja passa vidare utmaningen till Bertil på Bertils Blogg och Queen of Spadina som ju har katter. Blir spännande att se vad som händer. :-)

2 kommentarer:

  1. kul utmaning! ska se om jag kanske låånar:))
    hoppas helgen varit bra! kram!

    SvaraRadera
  2. Nämen hej gladmymlan, såklart att du ska anta utmaningen! Jag ska skriva det på din blogg genast!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)