torsdag 25 november 2010

Ja se det snöar för tredje året i rad

Det snöar i Waterloo idag. I landet som knappt hade haft snö på 30 år innan vi kom hit... Nu är det tredje vintern i rad som det snöar - och den tredje vintern vi är här! Kan det finnas något samband tro? Maken bytte till vinterdäck igår (dubbfria för dubbar får man inte ha här) men själv har jag hela tiden kört runt på sommardäck. Börjar fundera på om jag också ska skaffa vinterdäck. Jag kör dock bara inne i Waterloo och om det ligger mer än 1 cm snö på vägen så går trafiken MAX 20 km/h så det går ju inte så fort. Snöröja eller sanda vägarna vet de inte hur man gör. Förra vintern spred de ooootroliga mängder salt på vägarna som enda snöröjningsmetoden. Funkade sådär kan jag väl säga.

Idag har ungarna halv skoldag. Dottern är hemma och vilar upp sig efter en hemsk kräksjuka i början på veckan. Själv ska jag ta hand om tvätt och städning, eftersom sonen ville ta med en kompis hem i eftermiddag. Sedan har jag ett antal viktiga telefonsamtal att ringa. Har en telefonkonferens kl 13 där jag ska diskutera hur man bedömer pedagogisk skicklighet och hur man skriver relevanta sakkunniugutlåtanden. Det ska bli riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)