lördag 12 mars 2011

Och här kommer äntligen bilderna

Här är mattan. Levererad ihopvikt och inte särskilt imponerande i storlek. Trodde nog att den skulle se större ut även i hopvikt tillstånd. Mattan blev levererad på måndagskvällen vid sjutiden. Fantastiskt smidigt och faktiskt väldigt snabbt efter att jag hade bokat transporten. Tog bara tio dagar.Buzz var lika exalterad som jag och ville vara med när vi skulle vika ut mattan. Lite svårt att vika ut den med en hund som hela tiden ville vara överst.
Här har jag fått lite hjälp av dottern och hennes kompis att vika ut mattan. De leker kull på mattan under tre timmar den kvällen, så det måste ha varit en perfekt matta! :-) Och slutligen en interiörbild. Vi har tillfälligt flyttat ut möblemanget i rummet för att känna på hur det är. Känns mysigt. Tyvärr är mina grå möbler inte optimala till mattan. Till hösten får det nog bli två beiga soffor att ställa mitt emot varandra. Så även om mattan var ett fynd, så leder inköpet nog till flera... ;-) Men det känns som att det skulle vara roligt med lite annan stil ett tag. Det får nog bli lite stilmöbler och orientaliska mattor framöver. Det känns ombonat och det känner vi alla i familjen att vi behöver. Höja mysfaktorn alltså.

6 kommentarer:

  1. Ja den mattan var vacker & stoooooor!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar riktigt stora mattor - tror att du kommer att fortsätta att vara glad över din under lång tid framöver. Gott betyg att barn och hundar vill vara på den, det är väl den känslan man vill ha i ett rum...
    Grattis!

    SvaraRadera
  3. PS Skrattar fortfarande när jag tänker på din sons/dotters förberedelser inför övernattande kompisar...

    SvaraRadera
  4. Det är alltid kul när man kan glädja andra! ;-)

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha himla god smak! Jag gillar verkligen de prickiga sofforna också :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)