måndag 28 mars 2011

En timma för tidigt

Det märks när man ska ta sin morgonpromenad med hunden. Det var både kallare och råare när vi skulle vandra runt fälten i morse jag och Buzz. Trots att vi frös kunde jag njuta av det vackra. Jag hörde gäss, fasaner och gröngölingar och siktade bland annat gässen genom diset som låg över fältet. I bakgrunden ackompanjerades den vackra vyn och fågellätena med ett avlägset susande från motorvägen ett par hundra meter bort. I Belgien blir det nog aldrig så där tyst som det kan vara på vissa ställen i Sverige. Här hörs trafikens susande över nejden och det bor folk i princip överallt. Och ändå. Det kändes som att jag var helt ensam i världen när jag gick där. Så vackert och så lugnt.

3 kommentarer:

  1. Måste vara en underbar start på dagen!
    Och min middag bjöd Findus på ;-)

    SvaraRadera
  2. Här märks det oxå, Stig och jag var ute vid
    6-tiden i morse,lite kallare, men ändå skönt och med vår i luften...:)Härligt!!!:)
    Nu är det dags för middagsrundan, och solen skiner , meeer vårkänslor...:):)

    Om du är intresserad av den stickade filten? får du gärna maila mig, min tanke är att ta
    850 kr + frakten som blir.....:)

    Ha en härlig fortsatt dag,KRAMAR, Cia:)

    SvaraRadera
  3. Såna där promenader är guld värda!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)