onsdag 24 oktober 2012

Hur man "hänger upp" ett skåp på väggen

... utan att ha varken hammare eller spik.

Köpte ju det här fina svarta "supskåpet" i Waterloo före sommaren. Det har sedan stått ovanpå mitt vita skåp och sett kompakt och fult ut. Suck. När mamma och pappa var här bad jag pappa om hjälp att skuva upp skåpet på väggen. Men det är alltid lite tråkigt att förstöra väggar när man bara hyr ett hus. Framförallt brukar det bli dyrt när man flyttar ut... Vi letade olika lösningar men kom inte på något riktigt bra. När var vi på en tysk möbelaffär och råkade se den här tv-bänken i härdat glas visste vi plötsligt hur vi skulle göra! Det blev en gansk kreativ lösning, där skåpet "sitter på väggen" på precis lagom höjd över det vita skåpet, utan ett enda hål i väggen. Dessutom är bänken under i princip fri. Kanske inte en lösning jag hade valt om huset var mitt eget, men i detta fall gillar jag resultatet.

4 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)