torsdag 24 februari 2011

Torsdag

och regn, regn, regn. Fälten var som en enda stor gyttjegrop, så Buzz och jag tog en sväng i skogen i stället. Men det var nästan lika illa. Boklöven täckte bara gyttjan och jag höll på att drattarumpan flera gånger.

Nu sitter jag med en kopp kaffe och förbereder mig mentalt inför vår "målartorsdag". Har bestämt mig för att ta med en gammal tavla som jag tänker måla över. Det blir spännande att se om det kommer ut något bättre, eller om den duken liksom är för evigt förstörd.

I morse var sotaren här och sotade gasbrännaren (som värmer huset) och skorstenen till den öppna spisen. "Bara" 215 Euro. Och apropå utgifter. I måndags servade jag bilen för 205 Euro också. Och dotterns "speach therapist" skickade just en räkning på 300 Euro på lektioner jag inte visste att hon fått. Eller som jag ens bett om... Snacka om dyr vecka och då har jag inte räknat in ungarnas lunchpengar eller övriga hushållskostnader. Hugga.

Nu - dags att leta målargrejer och ge sig iväg.

1 kommentar:

  1. Usch för utgifter som man inte riktigt räknat med! Här har vi så kallt så ett regn skulle jag kunna byta mot just nu! Lycka till med tavlan!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)