onsdag 30 september 2009

En idealiserad pappa

Jag har precis varit ute på förmiddagens hundpromenad och har satt mig vid datorn för att jobba. Började bara med att läsa Expressen först ... och kom då in på en debattartikel som Calle Schulman skrivit om varför vi bara hyllar pappor (klicka på texten för att kunna läsa artikeln).

Han skriver: I mina lyckliga barndomsminnen är pappa alltid centralfiguren. Nu vet jag varför. För mamma diskade då. Eller tvättade eller städade.

Hans debattartikel är så kusligt träffande så att man blir illamående. Den får inte bara mig att fundera på min egen relation till mina föräldrar, utan kanske ännu mer min relation till mina barn! Nu är det dags att omfördela hushållsarbetet och de roliga aktiviteterna! Att vara "lyxhustru" är allt annat än lyxigt. Framförallt kommer inte ungarna att komma ihåg allt skitjobb du gjorde. De kommer bara att komma ihåg när pappa kom hem ibland och gjorde roliga saker! Fy farao vad orättvist!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)