tisdag 29 september 2009

Hallå!

Nu är jag tillbaka på bloggen igen. Tror jag ;-)

Här händer det massor hela tiden. Troligen är det därför jag inte hunnit med att skriva så mycket just på bloggen. Detta har hänt:
  • Vi har haft födelsedagskalas för dottern och hennes bästa kompis från England. Vi hyrde en hoppborg, bjöd på svenska köttbullar, brittiska "sausage rolls", glassbomb, cholkladfontän och avslutade med en Pinjata. Hur kul (och dyrt) som helst.
  • Svärföräldrarna har varit här och vi har firat svärfars 70-års dag. Jättetrevligt!
  • Sonen spelar fotboll var och varannan dag. Det verkar gå bra för honom och på fredag ska han till Haag och spela.
  • Maken jobbar hårt och förbereder ytterligare nedskärningar.
  • Vädret är fortfarande fantastiskt även om det börjar bli svalare.
  • Jag är ute och går med hunden 3-4 gånger per dag. Känns jätteskönt och hittills bara positivt.
  • Hunden går nu att lämna tre timmar i sträckutan problem. Troligen går det att lämna honom betydligt längre om det skulle knipa. Men då förtjänar han förstås en rejäl rastning och promenad innan.
  • Jag har börjat måla igen! Ska på min andra träff på torsdag.
  • Jag ligger ostadigt kvar på minus tre kilo sedan maken och jag startade vår viktminskningstävling. Men faktiskt har jag gått ner fem kilo sedan i slutet av sommaren. Skönt och välbehövligt.
  • Jag har slängt lite grovsopor och känner mig nöjd med det.
  • Jag skriver på min slutrapport och våndas mest varje dag...
  • Jag följer mordet på Linda Chen på Aftonbladet och förundras över Mats Alms otroliga historia. Hur stor är chansen att han är oskyldig? Enligt mig måste sannolikheten vara minimal, även om ingen är skyldig förrän motsvarigheten bevisats. Jag bara undrar när han ska erkänna? Själv har jag redan fällt honom. I en intervju som jag lyssnat på pratar han om Linda i dåtid långt innan hon hittas mördad. Alltså vet han att hon inte finns mer. Punkt slut.
  • Jag har tröttnat på Alex Schulmans pappablogg.

Just nu:

  • Saknar jag brorsan.
  • Längtar jag tills gamla kollegan dyker upp nästa vecka.
  • Vill jag ha egen tid med min man.
  • Skulle jag kunna vräka i mig en 200 g Marabou Helnöt - men gör det inte, eftersom jag inte har någon... Suck!
  • Vill jag storshoppa. Något. Känns inte hälsosamt.

Tja, det var i alla fall en kort lägesbeskrivning. Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)