onsdag 2 september 2009

Ny månad

Jaha, då var vi inne i första höstmånaden. Dottern fyllde år igår och vi firade det med kinamat och massor med presenter. Hon har hamnat i den åldern att smink och parfymer är jättespännande, så det blev många små paket med massa "kladd" i. Hon var jättelycklig! Tack och lov får de inte ha smink i skolan. Det känns verkligen som en räddning. Sedan försöker jag ge henne så genomskinliga läppglans som möjligt, för hon vill gärna fixa till sig innan vi till exempel går på stan. Skönt om hon inte ser ut som en clown då ;-)

Hunden ligger och sover tungt på golvet. Jag har bara lagt dit en filt och det verkar vara hans melodi. Den är redan hans. Men jag tror att jag måste köpa en hundkorg med lite ben ändå, för på vintern blir ju golvet så fasligt kallt. Nu är det tvärt om. Golvet är soluppvärmt och det känns riktigt behagligt att både gå och ligga på det. Det senare gäller hunden dock.

Min "dog walk" tillsammans med de andra hemmafruarna är inställd idag på grund av sjukdom. Passar mig riktigt bra, för jag har en hel del jobb att göra. Dessutom behöver nog hunden, Buzz, och jag en egen lång promenad. Jag gick upp ett halvt kilo bara genom att äta en massa god mat igår! Suck. När jag går med de andra mammorna är det inte vi som springer, utan hundarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)