tisdag 7 september 2010

Förkyld - snörvel

Igår fick jag åka och hämta dottern på skolan då hon bara inte orkade vara kvar där längre på grund av en dunderförkyldning. Hon hade varit förkyld hela helgen, men vi trodde nog att det kanske skulle vända och bli bättre. Men nehej, icke sa nicke. Själv kände jag på söndagen att jag nog hade "nå't" på gång också och det bröt ut rejält igår kväll, så nu är jag också förkyld. Jätteförkyld. Tror inte jag har så där mycket feber, men kroppen riktigt värker, jag har svår huvudvärk, snorar och har en allmän olustkänsla. Helst skulle jag bara vilja ligga ner och inte göra ett endaste dugg... Men jag är ju hemma fru och måste tvätta och diska och städa och ta hand om sjuka barn. Suck. Sedan jobbar jag ju deltid också. Fast den senaste månaden har det nästan varit heltid. Visst är jag väl jättestackars?

6 kommentarer:

  1. Ja, du är jättestackars. Men vissa saker kan du säkert skjuta upp till en annan dag och bara lägga dig ner med en bra bok kanske....

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Stackars du ...vet precis hur du har det... är kanonförkyld... täppt i näsan o vesen..... feber igår.... så där halvt om halvt sjuk man vet inte om man orkar eller inte... tycker synd om dig o hoppas du piggar på dig snart...:) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. ja fi för den lede. det är fan-i-mej extremt synd om dej:(

    du borde få ligga på soffan o käka belgiska chokladpraliner o kolla på romantiska filmer eller teve-såpor åtminstone tre veckor efter det här!
    storkramen o hopp om förfriskning:)))))

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj, stackars desperata hemmafrun ;-) Krya på dig nu!! Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du och dottern snart har kryat på er. Kan inte annat än hålla med Gladmymlan ;D

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)