torsdag 16 september 2010

Min hundpromenadkompis tycker inte om mig

... trodde jag i flera minuter i morse! Jag skickade ett sedvanligt sms och frågade "Dog walk today?!" och svaret jag fick var "No". Till saken hör att jag varit sjuk i snart två veckor och att jag och min hundpromenadkompis gått om varandra i omgångar. Så min första slutsats var - okej, nu är hon sur på mig. I vanliga fall brukar jag få långa utlägg som svar. Framförallt om hon inte kan av någon anledning. Sååå. Jag blev jätteledsen och det kändes i hela magen. Fem minuter senare ringer hon. Det visade sig att det var hennes dotter som hade svarat på mitt sms, då hon själv satt och körde bil. När hon sedan frågade sin dotter vad hon hade svarat så kände hon att hon var tvungen att ringa upp. Och nu ska vi ut på promenad halv elva! Ovanligt sent, men helt okej då min resa till en kostnärsmaterialaffär i Holland blev inställd idag. Får ta en kort kissrunda runt kvarteret nu och så får det bli att springa på fälten för Buzz lite senare. Han kommer bli glad, för det var två dagar sedan det var "frigång senast". Han brukar åtminstone få en lösgående runda om dagen, men nu när jag varit sjuk har jag inte orkat alla dagar. Och SOLEN SKINER idag! Så nu känns det bra i magen och humöret igen!

C U!

3 kommentarer:

  1. haha...vilken tur att hon ringde upp. Skönt att du har bättre dagar nu.
    Tack så jättemycket för den värmande kommentaren igår. :D

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fick en förklaring :-) jag brukar reagera likadant, inte kul.

    SvaraRadera
  3. De här djävla mobilerna ställer till mycket!
    Okej, i ärlighetens namn de är bra att ha också.....men det du beskriver är en konsekvens, sedan alla dessa otal olika telfonnummer och byten som folk gör mellan olika operatörer, vet inte hur det är hos dig, men här är det kaos ibalnd vill jag lova!
    Bätte att blogga! (ler)
    Bra att solen skiner och att du mår bra!
    Ha en fin Fredag och en Trevlig Helg!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)