lördag 16 april 2011

Proveniens

Igår investerade jag i ett vitrinskåp. Det har jag drömt om att äga sedan jag flyttade hemifrån men av olika anledningar har jag aldrig köpt något. I torsdags hittade jag ett fint skåp på en lokal secondhandbutik i Braine l'Alleud. Jag gick hem och kollade upp tillverkaren på internet - Drexel Heritage - och kunde läsa att det är ett känt amerikanskt kvalitetsmärke på möbler. Misstänkte att det kanske var någon amerikansk familj som lämnat in möblerna när det flyttat tillbaka till staterna. Bestämde mig efter en natts betänketid för att investera i skåpet. Åkte tillbaka igår, fredag, och köpte skåpet för 349 Euro. När jag skulle betala fick jag det berättat att skåpet stått på Amerikanska ambassaden i Bryssel. Det känns ju bara ännu roligare tycker jag. Snacka om proveniens! :-)Skåpet är delat i två delar och vitrindelen har speglar på bakstycket, inbyggd belysning och fina glashyllor. Låter ganska kitchigt, men det ser faktiskt riktigt exklusivt ut. Tyvärr lyckades jag inte ta någon riktigt bra bild på skåpet, men så här ser det i alla fall ut. Dottern har fixat interiören.

2 kommentarer:

  1. Vilket snyggt skåp o vad kul att det stått på en ambassad.... många fina saker har du i det också.... ha en fortsatt fin helg.. Kram Annika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)