onsdag 20 april 2011

Desperat hemmafru i Frankfurt

I en artikel i Aftonbladet står det att läsa om att Mannens karriär styr familjens flytt. He, he. Skojar de eller??? , antagligen inte...

I sommar bär det av till Tyskland och Frankfurt. Maken har fått ett bra jobb. För mig personligen betyder det antagligen slutet på min karriär. Innan april månads slut måste jag säga upp mig från min tjänst som jag är tjänstledig ifrån hemma i Sverige. Sedan håller jag tummarna för att jag får behålla min nuvarande projektanställning så länge det bara går. Den tar formellt slut den 1 juli och jag bara hoppas, hoppas att den blir förlängd ett tag till.

Så, från och med typ augusti kan ni på denna blogg läsa om hur superdesperat jag är på en ny plats i världen. Kul?! Vem vet?

8 kommentarer:

  1. alltså det var mest ett uttryck för hur jag kände - "oj och hjälp" !
    Men det skall bli spännande att få följa dig där med och om du tycker det blir kul eller inte

    SvaraRadera
  2. Livet är fyllt av äventyr vännen, njut o må gott - jag kommer gärna på besök även till Frankfurt ;-)

    SvaraRadera
  3. Alla är hjärtligt välkomna! :-)

    SvaraRadera
  4. Det går att skriva böcker även i Frankrike. Och när en dörr stängs brukar en annan öppnas (jo jag vet att det låter klyschigt men konstigt nog har det alltid varit så för mig).
    Skönt att Buzz mår bättre!

    SvaraRadera
  5. Gick idag till bageriet och passed på att besöka tidningsaffären brevid. Inhandlade Frankfurter allgemeiner och tänkte på dig. Bra tidning - ett gott tecken eller????

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Har intresserat följt din blogg en tid. Vår familj flyttar snart till Bryssel (men inte till Waterloo) och det har varit jättekul att kolla in dina inlägg. Kanske blir det en blogg för oss också.

    SvaraRadera
  7. Oj vad roligt med så många som kommenterat. Plötsligt "avslöjar sig" nya läsare. Vad kul!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)