onsdag 27 juli 2011

En jäkla lång arbetsdag

I tolv timmar har vi idag reparerat, målat, "siliconat", skurat och putsat i hopp om att klara slutbesiktningen lite bättre på fredag. Vi = alla fyra i familjen. I morgon kommer den riktiga städfirman och jag hoppas verkligen att de gör ett bra jobb. Trädgårdsmästaren vi anlitade och som kom idag klippte mer eller mindre bara gräset för det mardrömslika priset av 250 € i stället för att ta bort ogräset mellan alla plattor på uppfarten och på uteplatsen.. Suck. De har inte hämtat pengarna ännu (de ville ha kontant betalning av oss opålitliga utlänningar...), så jag tänker faktiskt klaga. Men eftersom de inte pratar engelska och jag inte franska så kan man ju räkna ut med arslet hur det kommer att gå.

Den som klarat alla galenskaper bäst är faktiskt hunden! Jag har varit jätteorolig för hur han skulle klara alla flyttgubbar och i slutänden ett tomt hus. Hur bra som helst har det visat sig. Han har svansat omkring och kollat in läget och däremellan gått och lagt sig i sin korg. Tänk att han fortfarande utvecklas och förvånar mig efter två år! Nu ligger han i sängen (!) mellan mig och sonen och snarkar. Det är en lyx ha inte brukar få uppleva. :-) Det ska jag också göra snart.

Vi hörs!

3 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)