fredag 1 juli 2011

Kom ihåg (till mig själv)


Det man kan göra i morgon går lika bra att
göra idag!
Varför vänta och må dåligt över saker, när man kan göra dem med en gång och sedan lägga dem till handlingarna? Måste bli bättre på att ta tag i jobbiga saker fort. Tyvärr har jag blivit något av en expert på att skjuta saker framför mig när de känns lite jobbiga. Sedan lider jag i timmar, dagar, veckor, månader eller till och med år innan jag tar tag i det. När jag så äntligen tar tag i eländet, försvinner det obehagliga på ibland skrattretande kort tid och med minimal insats. Hur är man funtad egentligen?

4 kommentarer:

  1. Oj, vad jag känner igen mig i beskrivningen!

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam. Jag har ett par blusar liggande som har saknat varsin knapp i minst 5-6 år, om inte 10. Och 20 år gammalt ullgarn som ännu inte har blivit en tröja.

    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Tack på er. Trodde kanske ändå att jag var en särskilt extrem sort. ;-)

    SvaraRadera
  4. Tänk så många onödiga saker man låter bli att göra genom att skjuta på dem tills det inte längre är aktuellt...
    Ur musikalen "Hair": "Procrastination can be fun..."

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)