onsdag 30 maj 2012

Dagens promenad

Idag är det lite sämre väder än det varit på sistone. Känns som åska och regn i luften, men grannen hävdar att det inte ska bli något och han brukar ha koll. Fast idag vet vet jag inte... Över Frankfurt ligger det en grå slöja och det skulle inte förvåna mig mig om det är regn. Jag tror att det ÄR regn.
Frankfurt 30 maj 2012 kl 08.00
Och över huvudet lyser denna sol.
Inte mycket sol att skryta med idag...
Rapsen har sedan länge blommat över och man ser nu hur ärtskidorna utvecklas i en rasande fart.
Överblommad raps.
En liten vallmo har överlevt bekämpningsmedlen i rapsfältet.
Som ett litet konstverk!
Inne i "centrum" (läs Neuenhainkorsningen) har man gjort fint med nyplanterade blommor.
Idag tänker jag annars speciellt på en bloggvän i Sverige som ska genomgå en hjärtoperation. Jag håller alla tummar jag har under dagen.

5 kommentarer:

  1. Hej Kompis! Man kommer alltid någon gång till en punkt i sin vänskap då man måste våga vara lite "tuff" emot sina Vänner....bära eller brista jag och du är där nu!
    Fint inlägg och härliga bilder inget om det......men vi är ju faktiskt "ungdomar" fortfarande. Ta med dig kameran ut i Frankfurts nattliv och plåta, lämna in hunden på pensionat!
    Eller åtminstone fota dina jeansblå tånaglar.
    Bloggandet är ett "träsk", man sitter obönhörligen fast i det, men det gäller att inte hamna alltför djupt! (ler)
    Har några Vänner som skrattat åt ditt och mitt "Tekoppsprojekt", jag tycker det är skitkul och klurar fortfarande, du får använda engångsmuggar tills min mugg/kopp anländer!
    Annars tar du flyget till Stockholm så hänger du med mig och "Kryckan" på Auktionsvisningar, mycket pågång just nu! Har räknat ut at jag behöver 700 000:- ungefär för att bli nöjd! (ler)
    Hm....tittar ut genom mitt fönster och konstaterar att det kanske blir regn här med....bäst att ta med ett paraply...hm...och en lite varmare tröja också...plåster måste jag köpa och lite våttserveter, det är bra att ha....eller annars så skiter jag det och går på klubb istället ikväll och lyssnar på.....kommer strax tillbaka!
    Kram ifrån din Oumberlige Cyber och Tekopps Vnän Peter!
    PS: "Bättre en kopp på bordet än ingen!"

    SvaraRadera
  2. Tack för tumhållning och jag bara ÄLSKAR din kommentar inne hos mig idag. Galghumor när den är som bäst ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hm....djäklar vad dåligt samvete jag fick för kommentaren jag gjorde ovan...gjorde snabbt ett inlägg där jag ber om ursäkt för att jag "klagar" på allt!
    Den låten på min blgg är till dig med!
    Självklart är det inte mening att kritisera folk för deras bloggar och vardagen är ju en viktig del i våra liv, jag skriver om den jag med.
    Fast jag är djäkligt trtt på mig själv när jag skriver om hur sliten jag är och hur dålg min Fru är, vem bryr sig egentligen, fast visst är det en del ab "bloggemenskapen". Personligen måste jag rycka upp mig, är verkligen i botten just nu, fast jag är säker på att det är semeser jag behöver!
    Tack för din kommentar, spännande!
    Om du tittar nog på videon så dricker de te i början!
    Är övertygad att det skulle bli fred på Jorden om fler drack tee!
    Ha en fin dag!
    Själv ska jag och Lilla Frun ut i vimlet idag, Frun laddar som vanligt med extra Morfin...inget hindrar henne! (ler) I allafall inte då jag lovat att hon ska få köpa en ny handsväska!

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar! Du har ju alldeles rätt. Hur kul är det här inlägget egentligen? Fast jag hoppas ändå att min mormor blir lite glad. Hon är över 90 år, men läser min bogg dagligen. Därför kan jag ju inte vara för pervers i mina inlägg heller. Vill ju inte ge henne en hjärtattack eller så. Jag längtar efter min mormor och den här bloggen är delvis just för henne! :-)

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att allt ska gå bra för mormor!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)