fredag 27 november 2009

Dagens investeringar

Idag har vi investerat i en fritös, så i kväll har vi ätit pommes frittes och friterad ost. Jättegott! Hade väl aldrig kunnat drömma om att vi skulle äga den typen av köksutrustning, men nu gör vi alltså det. Vi skyller på att det är en typisk belgisk företeelse och så känner vi oss förlåtna på förhand.

Dessutom har jag varit på IKEA och köpt lite nya vinglas och mattallrikar (Arv Bröllop). Jag trivs inte alls med mina dyra Villeroy & Boch tallrikar "French garden". De är jättefina, men det hjälps inte. Så nu har det blivit lite vita billiga IKEA-tallrikar i stället. De är mycket billigare här än i Sverige, vilket känns konstigt. Mattallriken betalade jag 5,50 Euro för och vinglasen 2,50 Euro för i stället för 79 kr respektive 35 kr. Servisen kommer säkert att imponera stort på gästerna in morgon. ;-)

Morgondagen ska ägnas åt städning, diverse matinköp och matlagning. Känns spännande med matlagningen. Fast just nu känner jag mig bara trött. Gäsp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)