fredag 6 november 2009

En Gustav Adolf bakelse...

hade suttit bra idag. Tyvärr verkar de inte fira honom särskilt i denna del av Europa.

Måndagen och tisdagen tillbringade jag i Sverige. Det var roligt att komma hem till Sverige och Linköping. Jag har knappt varit i stan sedan jag läste på universitetet och det är över 15 år sedan. Igenkänningsfaktorn var hög och jag blev på gott humör. Tyvärr hann i princip allt stänga på stan innan jag blev ledig på måndagskvällen. Ett besök i Cloettaboden i Gamla Linköping hanns i alla fall med. Nu sitter jag med sockerbitar, julskum, Polly och salta björnar i mängder. Sedan hittade jag Ernst Kirchsteigers fina ljusstakar i ett skyltfönster. Titta gärna HÄR om du är nyfiken. Då svor jag faktiskt över den sena tiden och den stängda dörren, men jag sparade å andra sidan lite pengar. :-)

Ungarna är lediga från skolan denna vecka. Måndagen fick de vara själva hemma och det gick jättebra. Jag tror att de blev lite stärkta i att faktiskt klara sig själva. Tisdagen tog maken semester och stannade hemma med dem. Då passade de på att spela golf, springa en runda och städa. Onsdagen var en mellandag och igår var jag med ungarna på badhuset. Idag får vi väl se vad vi kan hitta på. Jag är lite sugen på att ta dem och hunden ut på en skogspromenad. Det är väldigt skönt att komma ut en stund. Sedan är det lättare att tillåta sig att bara slappa och slöa.

I morgon kväll är vi bjudna hem till min väninna från Brasilien. De bor i Tervuren. Vi ska få brasiliansk mat och sedan ska vi bada bastu(!). Det är inte utan att vi blir lite "internationaliserade".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)