tisdag 18 juni 2013

Överj-vligt varmt *svett och pust*

Klagade jag på kylan tidigare? I så fall vill jag ta tillbaka det nu. Igår hade vi 34 grader varmt på eftermiddagen och fortfarande klockan nio på kvällen visade termometern på hela 31 grader. Jag ville vädra ut värmen på kvällen och slog upp altandörrarna för att bara mötas av en het vägg av värme. Det var bara att stänga till och dra ner persiennerna. Godnatt. Idag ska det bli ännu varmare och luftfuktigheten är betydligt högre. Känns som rena rama bastun där ute. Inte ens hundarna vill ligga och sola, eller för den delen gå på promenad. I slutet av veckan blir det åska och regn för att sedan slå över till svalare väder igen. Det är inte utan att man ser fram emot ett par "kalla" dagar med bara 20 graders värme. Phu.

1 kommentar:

  1. huh...DET är för varmt!!Jag fixar inte över 25 grader...mesigt! Jag vet.....

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)