söndag 18 april 2010

Jag har trimmat hunden. Själv...

Det kändes helt enkelt som att det var dags och det fanns ingen tid hos hundtrimmaren. När folk började fråga om hunden var sjuk kändes det inte hållbart med en glest långhårig "naken" kines. Det är min ursäkt...

Så här såg han ut innan jag satte trimmern i honom.Så här blev resultatet. Jag har hela tiden tyckt att det känns konstigt att klippa av en hund pälsen. Men Buzz verkade van! Han stod stilla hela tiden och tycktes njuta av hela spektaklet. Han var ju rakad (eller nåt) när vi hittade honom på hundhemmet, så det kanske inte är så konstigt.Det enda som inte var fullt så kul var ansiktet tyckte både han och jag. Det blev lite hackigt, men det är ju vår första gång. Sedan ville jag inte raka honom i ansiktet och trimmern var inställd på 3 mm, så jag fick liksom klippa på fri hand. Egentligen ska "sockorna" på benen också vara kortare, men jag bestämde mig för att det fick räcka med trimning för denna gång. Men nu ser han i alla fall ut som en naken kines!

7 kommentarer:

  1. Jag har personligen svårt att vänja mig med "nakna" hundar men han ser ut att trivas riktigt bra :-)

    SvaraRadera
  2. men titta vad fiint! kanon blev det jue!!!

    SvaraRadera
  3. ...så länge du inte epilerar honom så....

    SvaraRadera
  4. Jag tror att hundarna faktiskt uppskatter att bli trimmade - det varkar vara skönt efteråt... Min gamla blandras som jag klippte ner med jämna mellanrunm tyckte att det var trist i början, sedan föll poletten ner och då bleb han alldeles lycklig när trimmerna kom fra.
    Och det är SVÅRT att trimma kineser så att det blir snyggt - tycker att du har lycktas fantastiskt bra på första försöket!

    SvaraRadera
  5. Vilken plajding! Nästan lika snygg som min kines! ;)

    SvaraRadera
  6. Ewa: Ja, så var det ju det här med kineser då... Det får vara din och min lilla hemlis ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)