söndag 25 april 2010

Loppifynd

Det här fyndet gjorde jag för tre veckor sedan. Det är "Nattvarden" i brons. Den är ungefär 70 cm lång och väger säkert 15 kg.Antar att den suttit i någon kyrka. Tyvärr är den i tre delar då man tycks ha bänt loss den. Hoppas verkligen inte att det är någon form av stöldgods. Tänkte inte så när jag köpte den, men jag är ju som bekant lite långsam i tanken.Jag älskar alla olika ansiktsuttryck Någon med god formkänsla har en gång skapat skulpturen Det är inte utan att man blir nyfiken på dess bakgrund. Och priset? Tja 40 Euro fick jag betala. Läste någonstans att kilopriset är över 100 kr, så jag måste gjort en bra affär! :-)

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni har hyrt container när ni flyttar hem, annars är det ganska stor risk för övervikt ;-) Tror inte du behöver vara rädd för att det är stöldgods, då har säkert nån annan på loppisen reagerat.

    SvaraRadera
  2. Ja men vaddå? Orolig? Nä, jag ska ju tömma garderoben för sjutton! ;-) Måste bli huuuur mycket plats som helst sedan.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)