torsdag 29 april 2010

Glassmaskin - Oh yeahhh!

Det är just vad jag köpt! En glassmaskin med inbyggt fryselement. Efter alla goda glassar som jag ätit på min matlagningskurs är det nu dags att själv skrida till verket. Dottern och maken invigde den igår kväll med att göra hallonglass. Mums! Idag efter skolan testade dottern att göra gräddglass med Oreos (amerikanska (?) chokladkakor). Också mums! Själv är jag sugen på att göra kiwisorbé och citronglass.

Är det någon läsare som har något smarrigt glassrecept får ni gärna tipsa mig!

2 kommentarer:

  1. Det här är en av mina favoriter från Allt om Mat från 80-talet;

    2½ dl grädde
    2½ dl mjölk
    låt småkoka i 10 min

    4 äggulor
    1½ dl socker
    vispa ihop ganska kraftigt
    blanda med mjölk/grädde, låt sjuda nån minut, får INTE koka

    Smaksätt med 100 gr fin blockchoklad (vit är god) eller 150 gr hallon, låt kallna och kör i glassmaskin. Det här är våra favoriter :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)