måndag 12 december 2011

Suck och stön

Idag har maken satt sig på planet till Detroit och jag ska vara hemma "själv" med ungarna fram till på lördag. Humöret är lite halvdeppigt och i morse läste jag på någon hemsida att depression kan utlösas av övervikt. Kanon... Det är inte nog med att man är överviktig och deppig. De är ens eget fel också. Som vanligt. Jippieee...

I helgen var vi och hälsade på en svensk familj i Köln. De bjöd på tunnbröd med norrlandsröra, fisksoppa (det hade jag också kunnat göra) och jordgubbar marinerade i vit choklad. Mums! Och allt detta på Jonas Bohlins första porslinsserie Quint för Rörstrand.


Kaffet serverades ur en  Stelton termoskanna och hälldes i Höganäsmuggar av olika färger. Precis likadana som jag själv har...


I övrigt tänkte jag på konsten som hängde på väggarna: Ulrica Hydman-Vallien, Madeleine Pyk och Peter Dahl och glasskålarna Tulipa och Open Mind från Kosta Boda i vitrinen. Tänk vad skönt med svenskar. Vi är så lika. Så förutsägbara... Kändes precis som hemma!

1 kommentar:

  1. Köln! Det är ett "stenkast" härifrån! Varför kom du inte förbi hos mig också? Jag har ikea-koppar och en Ulrica-Hydman-Vallien-tavla har jag faktiskt också (fast ramen är trasig och den är inte upphängd ännu...). Har t o m en Gustavsbersporslinstoa! Snacka om att känna sig som hemma!
    Tänk på saken nästa gång du passerar Köln...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)