lördag 11 april 2009

En fet gourmand talar

Dagen började med en tripp till Nivelles matmarknad. Den är helt fantastisk och vi blir faktiskt lika glada och inspirerade varje gång vi är där. Här inhandlades grillade kycklingar, baguetter, ostar, jordgubbar, hallon, oliver, sparris mm. Sedan mellanlandade vi hemma i Waterloo för att packa matsäck, filtar och en fotboll för att sätta oss i bilen och åkat till Château de la Hulpe. Där satte vi oss i gröngräset framför slottet och hade världens bästa picknic! Det var så härligt att jag sent kommer att glömma denna 24 grader varma aprildag, med allt vad den bar med sig. Både barn och vuxna njöt i fulla drag.

På kvällen grillades det för andra dagen i rad. Denna gång blev det fläskkött och korv. Som efterrätt blev det citronmarängpaj som svågern bakat. Han har utvecklat en mästares känsla för de rätta proportionerna och konsistenserna. Det är bara att konstatera att jag nog ALDRIG har ätit så mycket god mat på en och samma dag!!! Ja, då kan man ju förstås undra hur det går med vikten... Gissa... :-( Fast, jag fick en pulsklocka av min man och idag har jag tagit mig ett 40 minuter långt träningspass på crosstrainern. Kändes inte lika illa som förra gången. Bara l i t e kramp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)