onsdag 1 april 2009

Idag är första dagen...

... på resten av mitt liv! Jag är 40 år fyllda och jag krisar till höger och vänster mest hela tiden. Flytten från Sverige har varit nyttig på många olika sätt. Många ryggsäckar har kunnat slängas av längs med vägen. Allt från ett radonhus, en kass skola för ungarna till en överfull källare. Samtidigt fick jag tummen ur och tog körkort och bytte arbetsplats. Det är helt enkelt lite feng shui över det hela. Jag har dock missat en viktig komponent - min kropp. JAg MÅSTE helt enkelt minska i vikt och komma i lite bättre form. Gudarna ska veta att det inte är kul att svälla ut till allmänhetens beskådan. Nu får det f-nemig vara slut på mina 10 år som fet. Jag vill vara en snygg och glad 40-åring som inte skäms över min kropp. Min dröm är att kunna använda en bikini igen. Det har jag inte gjort sedan jag var tonåring tror jag. Inte för att jag inbillar mig att jag någonsin skulle se ut som en tonåring igen. Men det skulle vara skönt att slippa skämmas över sin kropp, för det gjorde jag faktiskt aldrig. Men Beach 2009 är väl bara att glömma även om jag skulle svälta fram till juli... Man har ju liksom skaffat sig ett lite väl stort lager med tanke på sämre tider ;-)

Nä, idag måste det bara ske! Men jag har tyvärr inga förhoppningar riktigt. Risken är att mina ambitioner (som så många gånger förr) bara blir ett löjligt aprilskämt. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)