måndag 6 april 2009

Inledning på påsklovet

Helgens händelser i korthet:

  • Ommöblering. Bokhyllorna i köket åkte in i det som nu blivit vårt "bibliotek" i stället. De vita skåpen åkte ut i köket. Det blev mycket bättre tycker jag. Måste dock sätta upp lite gardiner och tavlor för att ljudet inte ska bli så hårt. Klinkersgolv och putsväggar kräva dessa attribut.
  • Söndagsfika hemma hos en dansk familj, som övergick till en helkväll med hämtpizza. Hur trevligt som helst, även om det ibland kan vara lite svårt att hänga med i den grötiga danskan. ;-)
  • Sonen sänkte sitt handikapp i golf - från 34 till 31! Det tycker jag är väldigt bra av en tolvåring.
  • Bokhäcken slår ut och hela Waterloo blommar med forsythia, körsbärsblommor och magnolia. Helt fantastiskt läckert. Och varm har det varit. Över 20 grader de senaste dagarna.
  • Makens kollega som bodde hos oss mellan torsdagen och söndagen lagade världens godaste gorgonzolapasta på lördagskvällen! Fast den var verkligen inte bra för figuren. Massor med gorgonzola, salami och creme fraisch.
  • Jag pratade flytande franska när jag köpte ved och färskt bröd! Ja nästan i alla fall... :-)
  • Jag har löst en massa djävulska (nivån alltså) sodukon. Det har krävt massor med tid och givit vad?

Planerade aktiviteter för dagen:

  • Ringa chefen och rapportera dagsläget
  • Skicka lite mail och skriva ut webbsidor för granskning
  • Köpa ny gräsklippare
  • Titta efter trädgårdsmöbler
  • Leta gardinkappa (om jag vågar köra så långt bort)
  • Påskpynta
  • Tvätta och fixa sängkläder och handukar inför syrrans besök

Dagens tankar:

  • I helgen hade jag lust att säga upp mig som hemmafru. Det har jag nu också.
  • Det är inte lätt att gå ner i vikt med hjälp av öl, vin och god mat.
  • Det är lätt att gå upp i vikt med hjälp av öl, vin och god mat.
  • Det är mysigt att ha ungarna hemma på påsklov.
  • Jag blir så glad av alla blommor.
  • Jag tycker fortfarande att tv-spel suger.
  • Jag skulle såååå gärna vilja se på lite svensk tv.
  • Jag saknar mina gamla kollegor idag med.
  • Jag tror att jag kanske ändå är gjord för att jobba utanför hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)