fredag 21 augusti 2009

Äntligen fredag

Phuuu. Vi har varit och badat i badhuset idag, ungarna och jag. Sedan åkte vi och köpte lite sprayfärg, för sonen vill bli grafittikonstnär. ;-) Han har fått måla ute i trädgården och jag tror att han blev nöjd, även om det nog är lite kvar till den där fantatiska grafittin som han hade tänkt sig åstadkomma. Men övning ger färdighet säger de ju, så det kan bara bli bättre.

Ikväll ska vi på kinarestaurang som vi tittat ut när vi varit på kvällspromenad tidigare i veckan. Ska bli spännande att se vad den har att erbjuda. Känner mig trött efter den här arbetsveckan och tycker precis som alla andra att det är jobbigt att komma igång med jobbet igen. Men övning ger färdighet även i detta fall får man anta?!

Ovädret kom aldrig igår kväll. Det kom en regnskur och jag hörde intensiv åska på lite avstånd, men det kom aldrig riktigt över oss. Maken och sonen vände dock hem och hoppade över gårdagens golfrunda just på grund av vädret, vilket kändes skönt. Dessutom slapp jag och dottern äta kvällsmat själva som jag faktiskt hade lagat till oss alla.

Just nu jobbar ungarna med cernitlera. De gör råttor och grälar mest hela tiden verkar det som. Jag har "spara" (dottern) och "slösa" (sonen) och de slåss om lersnuttarna på bordet. Suck. Det räcker till båda.
Dottern gör efter eget huvud, sonen med millimeterpassning enligt instruktionsboken. Jag beundrar min fritt tänkande och kreativa dotter, samtidigt som jag kan se mig själv i sonens sätt att hantera situationen. Men jag blir stolt över deras pysslande, för de är jätteduktiga båda två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)