torsdag 13 augusti 2009

Nyklippt igen

Var och klippte och färgade håret idag. Det kostade 85 Euro och är enligt mig riktigt billigt om jag jämför med vad jag brukade betala hemma i Sverige. Sedan kan man ju tycka att det är mycket pengar ändå förstås. Känner mig fin i alla fall. Det var samma kille som klippte mig förra gången. Han har fått till den optimala hårfärgen (för tillfället) och det känns alldeles precis så som jag tror (?!) att min naturliga hårfärg är (minus grå strån). De är gudar på att föna hår här också. Kanske mindre duktiga på att klippa? Har ingen riktig kläm på det ännu. Känns som att de klipper mycket kortare tid i alla fall. Men det behöver kanske inte betyda att det blir sämre?

Jag fortsätter med att spara ut håret lite till. Pagen med det längre håret fram mot ansiktet håller på att jämnas ut. Nu är det lika långt överallt. Inte för att jag drömmer om att bli riktigt långhårig egentligen. Vill bara ha en snygg och lättskött frisyr. Jag tror att jag har en nu... Skulle gärna kunna ha något busigare, men jag är så rädd att det ska bli fel. Jag klippte mig riktigt kort för 22 år sedan och ångesten efter det sitter fortfarande i!

Förresten fattar jag inte varför man måste ha så förjordat kort hår bara för att man blir lite äldre? Okej, långa flätor är kanske inte så snyggt på en 40-åring, men ändå. Måste finnas tusen fina klippningar som passar även medelålders tjejer som tror att de fortfarande är purunga :-). Själv har jag fastnat för frisyren som Uma Thurman har i filmen "Kill Bill II" (se HÄR). Kanske ska jag tuffa till mig lite inför nästa klippning och ta med mig bilden?

Dagens inköp:
  • Ett jättedyrt paraply (för att skydda det fina håret) med livslång garanti... Eller två år i alla fall.
  • Två svart-vita tunikor i supercool modell. (Hade varit ännu coolare om kroppen de satt på var lite smalare.)

Dagens lågvatten:

  • Regnet - när man precis ska gå ut från frissan.
  • Rapportskrivandet som går extremt segt just nu. Var fasen är inspirationen? Hallå??!
  • Allt surfande och skrivande på Facebook. Har jag inget liv?

Dagens högvatten:

  • Regnet - utanför Wellingtongallerian...
  • Den nyduschade sonen som luktar Axe
  • Dottern som sitter och pysslar hysteriskt. Snart är både papper och bläck i skrivaren ett minne blott.
  • Kompisens blogg där hon redogör för sina medvetna val.

2 kommentarer:

  1. Klart du ska klippa dig som Urma - skitsnyggt! Men måste erkänna att jag är urnyfiken på hur du blev er färg o klipp!

    SvaraRadera
  2. Ja du, inte något speciellt alls. Bara lite jämnare i färgen och jämnlånga längder. Vill inte lägga ut personliga bilder på bloggen. Kan kanske ta en bild någon dag och skicka via mailen i stället. Hej hopp!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)