måndag 17 augusti 2009

Måndag lunch

Suck. Suck. Suck. Grått. Grått. Grått. Hur vad trist vädret är. Och sinnet. Och allt...

Sonen är och spelar golf med sin tyska kompis och dottern sitter och ser en film på datorn. Egentligen skulle vi ha åkt hem till dotterns kompis idag och jag skulle ha blivit bjuden på lunch. Nu blev det inte så, för halv tio i morse ringde mamman och berättade att yngsta dottern var magsjuk. Vi ställde in alltihop och avvaktar.

Återstår bara att jobba då. Har inget driv och sug riktigt, men jag måste. Hade varit roligare att få kliva in på sin arbetsplats och höra vad alla gjort under semestern. Nu sitter jag har ensam på "jobbet" och inte en enda människa har hört av sig ännu. Det är den absoluta baksidan med att jobba på distans. Jag lovar.

Ikväll ska vi bjuda den tyska familjen på middag innan de åker på (ytterligare) två veckors semester. Tänker bjuda på Thai-kyckling och ris. Har frågat om det är okej, med tanke på hur misslyckat det blev med italiensk buffe till britterna... De har svarat ja, men jag är ändå lite orolig. Två gånger har vi blivit bjudna på bbq till dem. Skulle vara idiotsäkert att bjuda på samma sak tillbaka. Men fantasilöst tycker både jag och maken. Jag återkommer med en rapport så fort jag vet hur det föll ut.

Idag:
  • Är humöret lågt
  • Är det kallt ute
  • Tryter inspirationen
  • Känns det ensamt
  • Längtar jag efter kollegor
  • Väger jag mer igen fastän jag bara drack soppa och åt nudlar igår. Jäkla blodtryck och vätska i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)