måndag 4 januari 2010

Brrrrrrrrrrrr

Tio minusgrader och snö i Waterloo. Det är inte klokt! Här skulle aldrig vara under noll sas det när vi flyttade hit. Vad värre är - alla kör runt på sommardäck och snöröjning existerar inte i svensk bemärkelse. Här försöker man i stället salta bort snön. Fungerar om det kommit någon centimeter, men börjar bli riktigt jobbigt när det i stället kommit ett par decimeter. Jag hann i alla fall fram och tillbaka till skolan med ungarna innan bilköerna blev för långa. Phu. Fast jag var inte så lite sur när jag upptäckte att min man tagit min vindruteskrapa och inte lämnat tillbaka den nu på morgonen. Det tog mig en kvart och diverse konstiga prylar innan jag lyckades skrapa bort isen från rutorna. Faktiskt mycket svårare än man tror om man saknar rätt utrustning. Det enda som förlåter min man är att han fyller år idag. Annars hade han nog "fått sig en skrapa"... ;-) Vilket han ju i och för sig behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)