måndag 11 januari 2010

Trött och hängig

Nu har våra svenska gäster åkt hem igen. De kom i torsdags kväll och åkte i morse. Vi har haft tre intensiva och trevliga dagar i glada vänners lag. Det är inte så ofta nu för tiden, men varje gång vi träffas känns det som att vi tar vid där vi slutade sist. Det är lyxen med gamla universitetskompisar! Vi har lärt känna varandra utan och innan under extrema förhållanden ;-) och vänskapen består.

Hunden har fått prova den Hurtta-hundoverall som jag hade beställt från Divinedog tidigaree i höstas. Jag hade fått för mig att den var alldeles för stor, men det är bara benen som är lite för långa. Han blev som en ny hund ute i kylan och snön. Från att ha kurat och huttrat till att glatt springa omkring med hög svansföring. Jag blev nästan rörd över förvandlingen. Nu måste jag dock plocka fram symaskinen och korta benen. Det blir lite klumpigt när man rullar upp benen.

Jag fick ny blodtrycksmedicin i torsdags. Den verkar funka, men jag mår ändå inte bra. Gick upp 2 kilo under helgen trots flera långa promenader och bra käk. Känns som att hela kroppen är i obalans. Det måste vara medicinens fel. Jag avvaktar lite, så får vi se.
Sonen är i Anzère, Schweiz och åker skidor med skolan. De åkte igår morse klockan sex och kommer tillbaka på fredag kväll. Här är första dagen i backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)