måndag 30 augusti 2010

Skolstart

Idag lämnade jag ungarna utanför skolan i hällande regn. Årets första skoldag... De var förväntansfulla och glada. Ja, faktiskt har de längtat efter att skolan skulle börja. I helgen har vi förberett med skolmaterial. Vi får betala allt material själva och det blir en heeel del pengar kan jag tala om. Tror vi är uppe i närmare 4000 kr. Visserligen för två barn, men ändå! Det svider.

Provade att rasta hunden i morse också, men han ville hellre dö än att gå ut i ösregnet. Vi tog dock en promenad på 100 m så att han kunde kissa. Hade hoppats att han skulle göra även det andra, men det uteblev. Nu är det uppehåll, så jag får nog passa på att ta en rask promenad med honom innan nästa regnskur kommer. Det har regnat MYCKET här i augusti och igår frös både jag, dottern och hunden när vi tog vår traditionella loppisrundasöndagseftermiddagen.

5 kommentarer:

  1. Det här med att köpa skolmaterial själv kan bli dyrt, såg i en tidning att indirekt så ligger kostnaden även i Sverige på kanske en tusenlapp per barn och år, fast egentligen så ska ju allt vara gratis här i Sverige, men det är ju en sanning med modifikation!
    Sedan finns ju de indirekta kostnaderna, okej, inte livs eller studie nödvändiga men kanske behöver barnen en mobiltelefon numera, kanske kläder för att känna att de "smälter in", ja, du är ju en klok kvinna så du förstår vad jag menar!
    Har så dåligt samvete skadu veta för att jag kommenterat så lite på din fina blogg den sista tiden, visserligen har jag gjort några snabbinlägg med stulna bilder, men jag vill gärna ha en bättre blogg än så, självklart så vill jag även kommentera då det är kommentarerna som "gör bloggen"!
    Tänk alla som skriver på kändisbloggar och aldrig får svar! Trist!
    Har du hört talas om Hollywodd fruar en programserie som gått här i Sverig?
    En av spökena där är gammal klasskompis till mig, skrev på hennes blogg hon svarade att hon inte mindes! (ler)
    Intressant måste jag säga...får väl visa några vilda bilder ifrån vår skoltid på min blogg så kanske minnet klarnar....Nej, så taskig är jag inte, även jag är ju med på bilderna och lite seriös vill man ju verka! (ler) Iallafall lite...hmmm......
    Hoppas jag nu rått bot på mitt dåliga kommenterande, ska bli mycket bätte, lovar!
    Ha en fin fortsatt vecka!
    Nu ska jag läsa lite mer i din blogg!
    kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  2. Hej!!!:)
    Roligt att du tyckte om loppis-iden, det kanske skulle funka även då frakten kanske blir dyr ifrån Belgien, ifall du kan handla in billigt, och jag kan tänka mig att det finns många härliga "ting" på era loppisturer....:):)
    Vi får kolla lite om fraktpriser , jag har ibland skickat lite genom köp på Tradera,och här i Sverige är det överkomliga priser:)

    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  3. Vågar jag berätta att jag solar och simmar på dagarna...?

    SvaraRadera
  4. Nix Fru Venus! Det vågar du inte!!! ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)