tisdag 15 februari 2011

Auktionsfynd?!

Idag har jag för första gången i mitt liv ropat in en matta på en nätauktion. Denna matta ropade jag in för 5 200 kr (värderad till 38 000 kr av auktionsfirman!). Visst är den fin?!Mattan är en Persisk Najafabad, 407 x 297 cm och är en handknuten matta från Iran. Den ska påminna om Isfahan- och Keshanmattor och är av mycket hög kvalitet. Mattan anses vara mycket slitstark och har ofta medaljongmönster i färgerna rött, grönt, khaki och blått. Det är min första äkta matta. Kul! :-)

Nu vill jag ha fler... ;-)

3 kommentarer:

  1. wow!o kanonbud du fick den för! va rädd om den nu:))) kraam!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker matta! Och grattis till kilona du tappat!Kram!

    SvaraRadera
  3. Vacker matta - den kommer du nog att ha mycket glädje av!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)