tisdag 22 februari 2011

Vårigt i köksfönstret

För någon vecka sedan köpte jag dessa små vaser i en affär här i Waterloo. Det visade sig att de är av märket SIA som ju är svenskt. Lite komiskt att man faller för de svenska sakerna bland alla belgiska. Så här fina blev de lite annorlunda vaserna i mitt köksfönster.Idéen med att hänga vaserna i snören är alltså inte min. Jag köpte dem faktiskt med snöre och allt. Snörena har jag fäst i gardinstången.
Några små rosenliknande nejlikor i vitt gör "piffen".

Och vädret? Ja, som ni ser genom fönstret är det klarblå himmel och solsken. Men det var faktiskt -3 grader kallt i morse och jag fick skrapa bilrutan. Svårt att tro när jag nu sitter här vid köksbordet och bloggar i solvärmen.

1 kommentar:

  1. Vilka häftiga vaser, lite kuligt att dom var svenska så där i Belgien =)
    Vill oxå ha barmark som du...här i min del av Sverige har vi -14 nu..brrrrr

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)