tisdag 8 februari 2011

Dummaste parkeringen. Någonsinn!!!

Idag när jag skulle hämta ungarna på skolan så står det en tom övergiven bil lite snett mitt i vägen. Den står väldigt konstigt till. Liksom att den ska svänga, fastän det finns inte så mycket att svänga av till. När jag kommer närmare bilen ser jag att den är förarlös. Herregud tänker jag, är det någon som fått en hjärtattack och har ramlat ner på passagerarsätet? Epilepsi? Diabeteskoma? Jag kör förbi och ser inte någon person i närheten. Men vad fasen, jag måste ju kolla så att ingen ligger och dör där i bilen. Dessutom står ju bilen väldig tokigt sådär mitt i vägen hinner jag tänka. Jag svänger av på närmaste parkeringsficka. Inga problem för det är tomt på parkeringsplatserna som ligger längs med vägen. Jag tittar bakåt. Ser ingen människa i bilen och ingen som heller verkar bry sig om den tomma knasigt placerade bilen. Tittar igen. Ingenting. Bestämmer mig för att jag måste gå ur min bil och kolla. DÅ kommer en kille ut från ett hus. Släntrar ner för en gång, fiskar upp ett par nycklar ur jeansfickan och vandrar rakt ut till bilen mitt i vägen. Han låser upp bilen (!), hoppar in och kör iväg!!! Alltså, jag har ALDRIG i hela mitt liv sett en så FEL, FEL, FEL parkerad bil. TYYYYYYYYYYPISKT belgare. STÖÖÖN.

3 kommentarer:

  1. Du skulle knäckt en av vindrutetorkarna. Morr!

    SvaraRadera
  2. Han kanske hade panikbråttom in så att han inte hann parkera???

    SvaraRadera
  3. Fniss

    Min gamle bil Bosse-Volvo som när jag svänge i en korsning en gång, gick helt sonika av i två delar... Vilket gjorde att framdelen låg nästan på korsande vägen medas min bakdel av bilen låg kvar innan korsningen,
    ja det kanske inte var en parkering, eftersom den gått itu,
    men jag fick ju kliva ur o gå hem, hann inte mer än sätta nyckeln i dörrn, förrän polisen ringde: hörrudu... Äger du en Volvo som står väääldigt olämpligt parkerad???
    Hm? Ja men om du tittat lite nogrannare borde du sett den är i två delar... Får jag dubbel parkerinsböter då ?
    Kan lova han skrattade;)
    hur kan en bil barA gå i två bitar)? Skrattade han
    ja
    om man köper en bil utan att titta under sa jag.
    Då tittade han, o upptäckt samma sak som jag för en kvart innan, att hela karossen var lagad med silvertejp;-))

    oj ja på tal om parkeringar alltså ;)
    kram på sejj!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)