fredag 26 augusti 2011

Ett förbesök på skolan


Internationale schule Frankfurt - Ingen direkt wow-känsla infinner sig ...
 Igår övervann jag min värsta ångest och körde ungarna till deras nya skola 16 km bort. Trots att maken hade "övningskört" sträckan med mig två gånger tidigare kände jag mig väldigt stressad och rädd. Dels för att jag på ett ställe måste förflytta mig över tre filer på en kort sträcka och dels för att jag bara kunde följa GPS:en ibland. På vissa ställen var jag tvungen att ignorera GPS:ens instruktioner för att slippa bli hänvisad till autobahn och det gällde ju att komma ihåg var...På skolan hade de öppet hus och självklart ville ungarna dit för att se sina hemklassrum och prata med sina nya lärare. Jag var tvungen att köra dit själv då maken hade ett viktigt möte just då. Typiskt! Dottern fick mycket riktigt också träffa sin hemklasslärare, men tyvärr inte sonen. Trots detta tror jag att de känner sig lite lugnare efter besöket. På måndag börjar de på riktigt. Då är det tack och lov skolbuss som gäller.

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)