torsdag 25 augusti 2011

Nytt land - nya naglar :-)

Igår var jag och fixade mina naglar. De såg inte särskilt vackra ut efter nästan fyra veckors städande, målande och flyttande. Funderade på att sluta med mina fina naglar nu när jag flyttade till Tyskland, men maken tyckte att jag gott kunde fortsätta :-) Jag hittade ett ställe inne i Bad Soden som jag ville prova. Det fanns ETT enda skäl till detta. Jag hade sett det när vi varit där tidigare, så jag visste var det låg. Det handlade varken om utlovad kvalitet eller lågt pris. MEN, det visade sig ändå att stället, som var helt nyöppnat av tre vietnamesiska kvinnor, både levde upp till bra pris och hög kvalitet! Vi pratade lika usel tyska och engelska allihop, så det funkade fin, fint. ;-) Tyvärr har jag ingen före-bild på naglarna vilket hade varit ganska kul att få visa, men så här fina blev mina naglar i alla fall. Och priset? Rena fyndet om man jämför med Waterloo! Här kostade det 35 Euro + 10 Euro för den handmålade dekorationen. Och sedan fick jag 30 % i nyöppningsrabatt! I Waterloo betalade jag 50 Euro, utan nageldekoration. Så, jag blir nog trogen kund hos dessa vietnamesiskor och lovar återkomma med nya konstfulla nageldekorationer!

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)