söndag 15 mars 2009

Svärföräldrar och en kaja på besök

Jag har mina svärfäräldrar på besök sedan i torsdags. Det är roligt med besök för då måste man anstränga sig lite extra. I torsdagskväll var vi på vernisage på Scandinavian School of Brussels. Det var två belgiska konstnärinnor som ställde ut. Jättefina tavlor hade de målat, men inte något som sa klick direkt. I fredags var vi på dotterns redovisning om antikens Rom. Igår var vi i Nivelles på marknad och sedan tog vi en öl/cola på familjens nya hemmagolfklubb Pierpont. I morse var vi på loppmarknad utanför Carrefour och det är en lika häftig upplevelse varje gång. Här hittar man allt från Jesusfigurer, barnvagnar, designhandväskor till stolar, skåp och utemöbler. Allt i en salig blandning på både pris, kvalitet och kvantitet.

Häftigaste upplevelsen hände dock i eftermiddag. En (kontinental) kaja kom och knackade på köksfönstret! Jag stog och pratade med honom (?) genom fönstret ett tag och frågade om han ville ha lite bröd. Inte för att jag väntade mig något svar direkt, men när jag viftade med brödskivan genom fönstret flög den bort till altandörren... Okej tänkte jag. Han verkar ju veta vad han vill. Först matade jag honom ur handen, sedan flög han upp och satte sig på min axel. Vi matade honom med bröd och lite vatten och han var hur nöjd som helst. KAJ (vi har beslutat oss för att kalla honom/henne för det) stannade säkert i en halvtimme innan han flög sin väg och nu hoppas vi att han kommer på fler besök!

2 kommentarer:

  1. Grattis till er nya familjemedlem, verkar som en riktigt cool kille ;-). Ser även att du har jobbartröja på dig, snyggt med lite "smyg-reklam".

    SvaraRadera
  2. Ja, det var så jag tänkte. Med reklamen alltså... ;-) Visst var det ett fränt besök?! Vi hoppas att han kommer tillbaka, men vi har inte sett röken av honom.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)