fredag 27 mars 2009

Nyklippt och färgad i håret

Idag har jag varit och klipp håret och bättrat på färgen. Har dragit mig för detta sedan vi kom hit i december, men nu var det verkligen dags! Vi ska på bröllop i Brugge i morgon och jag vill känna mig åtminstone lite fin i håret när kläderna stramar och jag rullar fram... Jag måste få säga det: Jag fick VÄRLDENS skönaste hårtvätt och massage av en glad och trevlig tjej! Det var en himmelsk upplevelse och jag har bestämt mig för att gå dit igen bara för att tvätta och föna håret, då det var helt fantastiskt. Klippningen var helt okej och färgen precis den jag beställde. Killen som klippte mig tyckte att håret skulle klippas upp och att mittbenan skulle bort, men det ville inte jag. Jag fick dispens till nästa gång sade han ;-) Betalade 10 Euro i dricks - fem till killen som klippte och färgade håret och fem till tjejen som tvättade håret. Ja, för man lämnar alltså dricks när man klipper håret i det här landet - men inte när man äter på restaurang.

Här kommer ett poem som min dotter har skrivit på skolan:

In the dark, dark night there was a dark, dark door.
And behind that dark, dark door there was a dark, dark closet.
And in the dark, dark closet there was a dark, dark shoe.
And in the dark, dark shoe there was a ... spider!

Och här är ett poem av min son:

Green is the summergrass
Green is the lime
Yellow is the sun
Yellow is the lemon
Black is the night when moon has gone
Orange is the fire, the busch is burning down.

Visst är deras poem bra?! Själv älskar jag dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)