måndag 16 mars 2009

Målarmåndag

Idag har jag varit och målat igen. Det är lika kul varje gång och det är så inspirerande att få se vad alla andra målar och skapar hela tiden. Det blev ingen färdig målning idag, men jag har köpt lite nya roliga färger och har tagit med kartong hem att måla på. Funderar på att såga ner kartongen till mindre bitar, så att jag kan måla mer lätthanterliga målningar... Stora tavlor fyller upp väggarna alldeles för snabbt :-)
Solen värmer ordentligt idag och påskliljorna är på väg att slå ut. Igår såg de ut som på bilden ovan. Vi har hållit utkik efter KAJ, som vi redan döpt om till JACK (efter Jackdaw som betyder kaja på engelska), men han har inte dykt upp. Svärföräldarna ser vi dock fortfarande röken av! De har fått en dag själva under tiden jag var och målade. De har gjort Waterloo under dagen och hittade samma restaurang som jag och min man tidigare varit på. Festligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)