tisdag 31 mars 2009

Utelåsta!

Jaha, så har det då hänt - vi blev utelåsta! Vi har bara väntat på att det skulle kunna hända. Dörrarna går nämligen inte att öppna utifrån utan nyckel oavsett om dörren är låst eller ej. Jag såg framför mig att jag skulle stå där med posten i handen med dörren som blåst igen. Riktigt så blev det inte. Vi hade varit och handlat och ungarna var ute i trädgården och lekte. Glada i hågen kom vi hem och sa till ungarna att skynda sig, för vi tänkte åka iväg till golfaffären innan den stängde. Snabbt slängde sonen igen dörren och vips - där stog vi som dumma fån. Jag hade av någon outgrundlig anledning ett par extra nycklar i jackfickan, men lyckan blev kortvarig... Eftersom det satt nycklar på insidan i båda dörrarna gick det inte att låsa upp dörrarna ändå. Det var bara att ringa låssmeden och be om hjälp. Vi hade tur, för han kom på 30 minuter. Under tiden satte vi oss i i trädgårdsmöblerna och väntade ute i den ljumma vårkvällen. Maken och jag sippade på en tidigare inköpt trapistöl... När låssmeden kom var vi inne på 15 minuter.

- Men det var en fin vårkväll i alla fall!

- Och ölen var god...

- Och ungarna hjulade, stog på huvudet och gjorde konster medan vi väntade.

- Och vad är väl 80 Euro... (om man bortser från att jag hade tagit ut pengarna för att köpa nya skor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)